• Frakt 29kr | fri frakt vid köp av minst 2 produkter 📦
Payment with Apple Pay Payment with Google Pay Payment with Klarna Payment with Swish
Designad & monterad i 🇸🇪

FAQ - Vanliga frågor & svar

 Hur fungerar förbeställning för SUMO-modellen? 

Just nu tar vi emot förbeställningar p.g.a vi väntar på komponenter från vår leverantör. Du betalar inte vid beställning utan väljer alternativet “Betala senare (förbeställning)” i kassan. Vi skickar ut en betalningslänk via mejl när din order med SUMO-modellem är redo att skickas. OBS! Betalning måste göras innan ordern skickas. Förväntad leveranstid är 7-15 arbetsdagar.

Du kan betala via Klarna, Swish (via Klarna), Apple Pay, Google Pay eller kort. Om betalning inte sker i tid avbokas ordern automatiskt.

Det går bra att ändra eller avbryta din order fram till dess att den skickas. Dina rättigheter som kund gäller även under förbeställningsfasen, exempelvis 14 dagars öppet köp enligt lagen om distansavtal.

Observera att annan information på webbshoppen, exempelvis om frakt samma dag om ordern läggs innan 16:00, inte är giltig under förbeställningsperioden. När produkterna väl skickas gäller 1–3 dagars frakt. Vi reserverar oss för eventuella felskrivningar och tackar för ditt tålamod.

Vid frågor är du välkommen att kontakta kundtjänst här.

 
 Har ni fri frakt? 

Ja! Vi erbjuder fri frakt vid köp av två produkter eller fler – då står vi för hela fraktkostnaden.

 
 Hur kan jag betala i butiken? 

Du kan betala säkert i butiken med kort, faktura eller Swish. Vi samarbetar med Klarna, Stripe och Lunar Bank för smidiga och trygga betalningar.

 
 Vad gäller vid ångerrätt? 

Vid köp av varor på webbplatsen har du som kund en lagstiftad 14 dagars ångerrätt, som gäller från det att du har tagit emot din beställning. Din ångerrätt regleras enligt distans- och hemförsäljningslagen. Mer information om ångerrätten hittar du här.

 
 Vem står för returkostnaden? 

Det är du som kund som står för returkostnaden. Returkostnaden hos Postnord är 45 kr. Naturligtvis vill vi hjälpa dig och göra vårt yttersta för att hålla returkostnaden så låg som möjligt. Väljer du att returnera produkten på egen hand, ansvarar du för frakten samt eventuella skador under transporten. Läs mer om vår smidiga returprocess här: frakt & retur

 
 Kan jag ändra i min beställning? 

För att göra ändringar i din beställning, vänligen kontakta vår kundtjänst så snart som möjligt via e-post på [email protected]. Observera att vi inte alltid kan komplettera en befintlig order – oftast kan vi endast ta bort hela eller delar av den. Om din vara redan har packats och skickats kan vi tyvärr inte göra några ändringar eller justeringar i ordern. Då ber vi dig att lägga en ny order.

 
 Hur lång är leveranstiden? 

Vi skickar normalt din beställning inom 1–5 arbetsdagar för lagerförda produkter. Vid expressleverans är leveranstiden normalt 1–2 dagar. Vid beställningsvaror är beräknad leveranstid 7–16 dagar.

 
 Hur vet jag att min beställning har skickats? 

När din beställning har skickats får du en fraktbekräftelse via e-post. Du kan följa din leverans via Postnords spårningstjänst.

 
 Vad händer om jag inte hämtar ut mitt paket? 

Om du inte hämtar ut ditt paket inom 7 dagar och det returneras till oss, tillkommer en administrativ avgift på 295 kr inkl. moms för att täcka hanteringskostnader.

 
 Min produkt är defekt eller felaktig – vad gör jag? 

Om du har fått en felaktig eller defekt produkt, vänligen kontakta oss omgående på [email protected] och bifoga bilder på felet. Vi hjälper dig med en ersättningsprodukt eller återbetalning enligt vår reklamationspolicy.

 
 Vad händer om jag har en tvist med er och vi inte kommer överens? 

Om en tvist inte kan lösas i samförstånd med vår kundtjänst kan du som kund vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden (ARN), se arn.se. För boende i ett annat EU-land än Sverige kan klagomål lämnas online via EU-kommissionens plattform för medling i tvister, se http://ec.europa.eu/consumers/odr.

Vid eventuell tvist följer vi beslut från ARN eller motsvarande tvistlösningsorgan. Tvist gällande tolkningen eller tillämpningen av dessa allmänna villkor ska tolkas i enlighet med svensk rätt och lag.

 
 Hur kan jag komma i kontakt med er? 

📧 E-post: [email protected]
📞 Telefon: 010-430 03 60
Du kan även kontakta oss genom vårt kontaktformulär på magpuck.se.

Öppettider: Telefon helgfria vardagar 09.00–13.00.

 

Senast uppdaterat: 2025-08-21